CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

torsdag 25 augusti 2011

Titel

Två dagar i rad, WOW!
Känner att jag har lite tråkigt, inte så att jag inte har något att göra, men jag känner helt enkelt inte för att gör nåt av det just nu. Och nej, måste jag säga i förväg. Sakerna jag har att göra är inte läxor. För det har vi inte fått än, som tur är.
Tänkte jag skulle börja med bilderna jag inte la in i går, och påminna om att det finns fler (och förmodligen bättre) bilder på Beatrices blogg :)


Schmeten på första plåten, cirkus stora som femkronor.


Några av de färdiga macronerna. Är inte säker på hur de stavas,
skriver typ olika varje gång...

Liuyi blev så här snygg med mittengeggan från macronerna på läpparna...

Och Beatrice som fotar henne i mammas glasögon ^^

Gick igenom skafferiet och våran baklåda på jakt efter smakessenser, hittade den här också :)


Så, vad har jag gjort idag då? Skolan började på allvar. Vanligtvis skulle vi ha fått en hel vecka på oss att vänja oss vid hemskheterna, men av någon anledning har de skurit ner på den den tiden till tre dagar. Och inte fick vi göra något kul under mjukstarten heller. Passa några småungar, få en massa information... Men ja e int bitter ;)
Gjorde tyvärr en riktigt korkad grej idag. Har under dagen haft på mig ett armband som är ganska kort, mamma fick hjälpa mig på med det på morgonen, och knappt då gick det. Så när jag kom till skolan och träffade Liuyi bestämde jag mig för att slå vad med henne. Hon har alltid varit ganska duktig på att få på sig armband med bara en hand, men jag var bombsäker på att hon inte skulle kunna få på sig det här, iaf inte utan att ta bort/tappa en pärla eller två. Hur gick det då? Tja, kan ju bara säga att jag just nu är skyldig henne alla mina nuvarande macroner, plus några fler...
Men jag tror hon kommer dela med sig till tjejerna i klassen när hon får dom imorgon :)

Nu ska jag fara och handla med mamma, så hejsvejs :)

0 kommentarer:

Skicka en kommentar