CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

lördag 9 april 2011

It's been a while...

Jaa, det var ett tag sen...
Men jag skyller på att vi inte hade nå fungerande internet förra helgen, och att jag varit på prao.
Har då som sagt haft fullt upp med ungarna på praoen. En del var jättesöta, men många var väldigt irriterande, som en tjej som verkligen var i trotsåldern. Hon slog en annan, när jag såg på, och när jag sen sa till henne, slog hon henne igen, två gånger, mitt framför ögonen på mig. Gud, vad förbannad jag blev! Jag hyllar alla som jobbar på dagis, de fröknarna är verkliga hjältar. Oändligt tålamod, verkar det som. Skulle aldrig klara av det.
Borta på dagiset hade de en bok som hette "Sagt av barn", med några saker uppskrivna i. Måste säga att min favorit var "Vår kung heter Karl Gustavsson den 16 juni". Fast alla tyckte inte att den var så kul... som Liuyi till exempel...
Har varit trött ända sen i måndags, då första praodagen var, men nu blir det inget mer barnapassande. Istället kommer vi väl bli retade av gymnasieelever på Forslunda. Fick schemat för någon dag sen:
På måndag ska vi ta hand om smådjur, som jordekorrar, ödlor, sköldpaddor, spindlar mm, tisdag blir det hund och häst, onsdag trädgård, torsdag jordbruk/ladugård som i får och kor, och på fredag ska vi vara med grisar och köra traktor ^^ Är av någon anledning så glad över det. Att vi får köra traktor alltså :) Hoppas bara att jag blir frisk innan det blir alltför tufft. Tror barnen och Cim smittat mig lite. Fast det är ingenting farligt, bara lite ont i halsen.

Kom på, jag har ju fakiskt fixat kläder till avslutningen :)

Inte så speciell egentligen, men alltid något :)

Varit med Beatrice och Liuyi idag, hos Liuyi. Vi gjorde inte så mycket, jag fotade "gossen", som dom kallar honom, åt grillade hamburgare (mums) och byggde en snöbjörn.

Och hade lite roligt därimellan :D

Beatrice med sin kamera

Jag med min kamera

Och Liuyi som...jaa...

Fotade ju Alex också ^^

Åh, men det där är ju jag!

Hela näven ska in.


Redan i den åldern...

Call me, hun'!

Tror inte det finns så mycket mer att säga. Åker till Umeå imorgon och kommer inte hem förrän på lördag tror jag. Måste hinna göra en massa imorgon, köpa byxor (för jag har bara, typ, ett par jeans som funkar...), packa, tvätta lite kläder, köpa godis, föra över musik till mobilen så jag har något att lyssna på och så vidare.

Slänger in en sista bild, är för trött för att göra Picture of the day idag också, har typ tre veckors bilder att lägga upp...

Döm mig inte. Hade inget att göra, internet hade precis lagt av och jag väntade på att det skulle börja funka igen, så jag gjorde den här på pappas dator.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar