CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

onsdag 28 september 2011

I'm back :)

Och har inte köpt NÅT!
Men jag hade kul iaf. Det var tänkt att Sara skulle hjälpa mig med sina hökögon för kläder, men hon var inte på shoppinghumör, så det blev knappt nåt.
Det var ingen Johanna, men vi träffade Sara Å, och gick ett tag från och till med Linnea och Moa.
Vilket leder oss vidare till en av grejerna som hände när vi var där borta.
Vi (jag, Beatrice, Liuyi och Sara C) kom nerför rulltrappan mot Twilfit, och  i ögonvrån ser jag en hand som tar tag i Liuyis arm.
Och som hon skrek! Det visade sig alltså att det var Linnea och Moa.
Liuyi berättade sen att hennes första tanke hade varit: Jag kommer bli dödad!
Och då sa vi andra: Visst, i ett stort köpcenter med typ tusen människor.
Men jag förstår henne, det var faktiskt lite synd om henne.

Vi gick in på nya Akademibokhandeln i Shopping, som faktiskt var mycket mysigare än den gamla, där jag också hittade en bakbok som jag vill ha, men inte är säker på om jag ska köpa...

Vi gick mycket fram och tillbaka mellan alla ställerna, tävlade bland annat om en outfit på Lindex, men kom sen fram till att ingen ville ha den ens.

Liuyi ville höra Muse någonstans, men fick inte den önskan uppfylld. I Smedjan hade de en "DJ", men hans internet hade lagt av, och den som stod i gula paviljongen, och som dessutom hade en Vad-är-Luleå-för-dig-dansare, hade ingen dator med sig alls tror jag. Men hon fick sig iaf en dans, och både gratisdricka och smågodis. Tyvärr, Liuyi som hon är, började hon klaga ganska fort. Man brukar skojja om att jag och Beatrice är hennes föräldrar, för hon kan verkligen bete sig som en treåring, bland annat idag alltså.

Mamma gick också, men hon var med Marita, som först och främst skulle köpa skor, men slutade med att köpa underkläder istället. Av någon anledning ville hon och mamma att jag skulle vara smakråd, men jag tror inte jag hade kunnat bidra med något.

P.s. Tror Beatrice kommer lägga upp filmen på dansen som Liuyi bad om på sin blogg :)

Nu ska jag gå isäng. Har ju tyvärr skola imorgon...
Godnatt ^^

0 kommentarer:

Skicka en kommentar