CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

torsdag 29 september 2011

Skola...

Nu sitter jag faktiskt och gör skolarbete :D
Eller tja, så mycket skolarbete man kan göra när man bloggar...
Men jag måste berätta om ett nytt ord jag upptäckte medans jag gjorde/gör teknik:

TRANSPORTATION!

Är det inte vackert? Nä, jag skojja bara.
Men det kom till när jag skulle skriva lite kort om hjulet. Min mening var: Hjulet spelar in en del i dagens elförvaring, och en stor roll i  transportationer.
För jag kunde helt enkelt inte komma på något bättre ord. Antar att jag får omformulera meningen lite...
Synd bara att det inte verkar finnas något ord som motsvara det exakt. Åtminstone inte på svenska.
Det betyder ju nåt på engelska, men då är det inte samma sak.

Nu ska jag hursomhelst gå ner och duscha, och sen gå isäng, för jag är dödstrött efter dagens orientering i regnet. Kallt och hemskt var det.

Hejdå och godnatt ^^

0 kommentarer:

Skicka en kommentar