CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

tisdag 22 mars 2011

Vilken dag!

Skitdag!

Innan jag börjar berätta vill jag bara säga att alla misstolkare som kanske läser det här helt enkelt inte ska misstolka!

Egentligen började dagen ganska bra, men allteftersom den flöt på blev jag bara på dåligare och dåligare humör. Iaf, gick upp tidigt imorse, så jag slapp stressa, vilket var rätt så skönt :) Hade inte så jobbiga lektioner, och när vi skulle gå till maten red Liuyi på min rygg, och vi skrattade jätte mycket osv. Är lite stolt att jag klarade att gå ner för två trapper med henne :) Men sen... 
Vi tänkte se om jag kunde bära henne uppför trapperna också. Jag gick in på toan, för jag hade fått nån äcklig matrest på fingret som jag skulle tvättabort, och då tänkte vi att hon kunde stå på toan för att det skulle bli lite lättare. Så hon kliver upp på den, och jag ställer mig med ryggen mot. Helt plätsligt skriker Liuyi till och kastar armarna om min hals, och stryper mig nästan. Jag halkar till, hon skriker igen, och innan vi vet hur det har gått till har hon dragit med mig, så vi halvt ligger över toan, Liuyi stödd mot väggen. Sen fick jag veta att toasitsen glidit undan och hamnat på backen, och ja, det var därför Liuyi halkade osv. Men just då fattade jag inte vad det var som hände. När vi ställer oss upp har hon slagit i axlarna, och jag har knäckt till ryggen, kan fortfarande inte bäja den bakåt utan att det gör ont. Men det värsta var nog nästan att flera stycken, bland annat Beatrice, stod precis brevid och tittade på och skrattade...
Sen tror jag inte det hände något mer på skolan. Fast när jag gick hem var det en biljävel som stänkte slask på mig. Jag blev riktigt förbannad, och har bestämt att från och med nu ska jag komma ihåg registreringsnummret på varje bil som stänker ner mig, och sen nästa gång jag ser den stå parkerad någonstans ska jag smutsa ner den lite :) Hehehe... 
(Okej, jag vet, men jag är lite trött...)

0 kommentarer:

Skicka en kommentar