CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

måndag 31 oktober 2011

Dag 23 :)

Vad jag saknar...

Egentligen finns det hur mycket som helst som jag saknar, olika känslor, olika personer, olika ställen.

Men det som jag kan komma på nu, och som jag vet andra håller med om, är hur det var att vara liten.

Nu för tiden till exempel kan jag inte vara in i en leksaksaffär utan att slänga längtansfulla blickar mot alla barbiedockorna. Inte för att jag vill ha nån, men för att jag förmodligen hade velat ha allihopa när jag var liten. För inte fanns det sånna "på min tid".
Och hur enkelt det var när man inte behövde ta något ansvar.
Barn vet inte vad de går miste om när de säger att de vill vara vuxna.

Men, men. Det finns MÅNGA fördelar med att var äldre.
Och nu när jag tänker efter kanske jag inte riktigt saknar det, bara önskar att jag hade tagit hand om tiden lite bättre. Har man upplevt barndomen en gång så får det nog räcka.

Och för er som tänker: Men hon är ju fortfarande ett barn!, så kan jag bara ta och förklara för er, jag är en ung vuxen, eller som mamma hellre säger det: en snorunge, så det så! ;)

1 kommentarer:

Anonym

Jepp, snorunge!
Men väldens bästa!!!
Kram
/Mamma

Skicka en kommentar