CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

tisdag 25 oktober 2011

Dag 29 :)

Motto...
Hm...
Aa, som jag skrev igår tror jag inte jag har något speciellt motto. Jag lever istället lite mer efter filosofin att inte döma i förväg. Visst, det är skitsvårt, men att försöka skadar ju inte, eller hur?
Då menar jag främst att man till exempel inte ska titta på folk som som går förbi en på stan och tänka: "Gud vilka konstiga kläder". Alla har för det första rätt att klä sig hur dom vill (okej, självklart måste det finnas lite regler), men det kan ju också vara så att de inte har något annat val. Att de går där med blicken ner i marken och hoppas att ingen ska se dem, för de vet att ingen vettig människa ens skulle vilja ta med tång i klädern dom har på sig, men de har inte haft något annat val. Det är antingen de kläderna eller att gå naken eller frysa.
Men självklart handlar det inte bara om kläder och liknanade, utan också om olika situationer, ibland hur folk beter sig och så vidare, och det är någonting jag har försökt lära andra också.
Okej, jag vet, det finns säkert en massa saker som kan rabblas upp om mig som gör mig till en total hycklare när jag skriver det här, men som sagt, jag försöker iaf :)
Jag antar att jag tänker på sådana här saker eftersom jag själv har varit (och är, även om jag försöker ignorera det) väldigt orolig för vad andra tycker. Det har på sätt och vis blivit en slags försvarsmekanism. Vissa kanske inte håller med, men jag har känt mig mobbad genom hela låg- och mellanstadiet, även om det var på ganska låg nivå, och då kan det lätt bli att man försöker göra som alla andra tycker, för att man är för känslig för att orka ta skiten.
Jag antar att de flesta i min närhet har snappat upp min osäkerhet, och man får ganska ofta höra: "Bry dig inte om vad andra tycker". Och då har jag nästan alltid lust att påpeka för dom att "Det är ju lätt för dig att säga". Och jag är ganska säker på att det finns fler som känner igen sig.
Nu säger jag inte att det är så här för alla. Det finns ju de som är anorlunda från alla andra, men som är starka, som klarar av att stå upp för vilka dom är, och sånt beundrar jag.

Så, alla människor där ute, försök vara mer förstående mot andra, tänk efter en extra gång och dra inte första bäst slutsatsen.

^^

0 kommentarer:

Skicka en kommentar