CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

måndag 24 oktober 2011

Dag 30 :)

So, let's begin.
Dagens är tydligen "Mitt första husdjur".

Då måste jag bara fråga: Gills dammråttor? ;)
Nä, förlåt, det var bara lite av mammas dåliga humor som jag ärvt. Stackars mig...
Men ärligt, mitt/mina första (och enda, snyft) husdjur var fiskar.
Tror jag fick akvariet en jul för några år sedan av farmor och farfar, och själva fiskarna av mamma och pappa.
Kan inte komma ihåg mycket av dom, möjligen att jag hade säkert tre kampfiskar (inte samtidigt) som alla hette Mars. Var inne i min rymdperiod då, för många, många år sen.
Men jag tvingades ge upp upp eftersom nästan alla dog, och jag blev så ledsen och äcklad när det hände.
Störsa orsaken till att de dog tror jag dessutom hade att göra med att de inte fick tillräckligt med mat, så de började äta på varandra.
Jag vet, det låter så hemsk, men jag var ju som sagt ganska liten, och även om de fick mat varje dag (inte alltid av mig, dock), fick de antagligen för lite mängd.
Men nu är jag äldre, kan ta mer ansvar, fast hur mycket vet jag inte än, och om jag är tillräckligt flitig tror jag att jag kan tjata mig till en katt ;)
Tyvärr skulle det inte kunna vara vilken katt som helst, eftersom mamma är allergisk, och det är inte ens säkert att hon skulle klara av den allergikatt vi tänkt oss heller. Sibirisk katt, den vi tittat på, saknar ett protein, FEL-D, det protein som är orsaken till de flesta kattallergier. 
Tyvärr vill pappa sätta stopp för detta, men jag ska samla på mig en massa bra argument nu när vi far till Umeå på lördag, fråga ut både farmor och farfar om pappas erfarenheter med katter. 
Lyckas jag övertala honom med detta är det bara att kolla om mamma klarar av dom och sen spara ihop tillräckligt mycket pengar.
Så överst på min önskelista inför julen står PENGAR! Och är det någon som behöver något bakat är det bara att höra av sig.

Det var väl egentligen det jag hade att säga om det ämnet. Imorgon blir det "Mitt motto".
Får komma på ett tills dess...

ByeBye ^^

0 kommentarer:

Skicka en kommentar